Key Account Manager (HM & CLSM) > Order

본문 바로가기


채용 정보

Home For Candidates Order

페이지 정보

외국계기업 | Key Account Manager (HM & CLSM)
기본정보
포지션명 Key Account Manager (HM & CLSM)
회사 외국계기업 직급 ~
외국어 연령/성별 무관
진행절차 서류전형 -> 1차면접 -> 2차면접 마감일 채용시
상세정보
1. 채용 포지션

【 포지션 : Key Account Manager (HM & CLSM) 】

▶ Job Description
  - Strategy into Action
    * Delivers input to the Sales Director to build up strategic plan for Hypermarket (main focus) and CLSM channel and builds specific (joint) customer business plans for key customers; Lotte, Homeplus and EMart.
    * Manage the relationship and business execution with Hypermarket (pro-active) and CLSM customers (reactive);
    * Execute the plan with focus on Assortment/Distribution/Visibility/Penetration in the Hypermarket and CLSM channel based on annual plans with support of the FSR’s
    * Focus on sustainable growth in terms of turnover and profit with efficient and effective sales promotion
    * Account receivable management for monthly closing including tax closure
  - Sales and S&OP
    * Sales forecasting by customer, by brand, by SKU
    * Promo plan by customer, by brand, by SKU based on promotion learnings/evaluations
  - Customer Management
    * To represent the organization towards Hypermarket and CLSM customers in order to intensify the relationships with the aim to achieve the objectives.
    * Works closely together all other disciplines of Lotus Bakeries Korea, and does so in a positive manner, in order to achieve the overall objectives of the company.

▶ Job Requirements
  - Education (degree)
    * Bachelor degree with ideally a Master in a relevant field (e.g. Business Administration)
  - Experience
    * Around 6~9 years of sales experience (at least 4~5 in account management)
    * Man-management experience
    * Experience in FMCG, working with A-brands and working in an international environment.
    * Knows and understands the Hyper and CLSM business.
  - Language
    * Fluent in Korean
    * Basic level of English is must and good level of English is preferred

2. 근무지 : 서울시 중구 순화동

3. 근무형태 : 정규직 (수습기간 3개월)

4. 근무일 : 주 5일 (월~금)

5. 급여수준 : 회사 내규에 따라 면접 후 결정 (전직장 연봉 및 경력에 따라 조정)

6. 제출서류
  - 국문이력서 (상세경력 및 자기소개서 포함)  [ (주)에이치알글로벌네트워크 양식 ]
  - 영문이력서 (자유양식의 영문이력서)
  - 이력서에 지원동기, 이직/퇴직사유, 현재/최종연봉, 희망연봉을 반드시 기재 [중요]
  - 서류전형 합격자에 한해 추후 졸업증명서, 경력증명서, 원천징수증명서 등 기타 서류 제출 요망
  - 입사지원 서류에 허위사실이 발견될 경우, 채용확정 이후라도 채용이 취소될 수 있습니다.

7. 전형절차 : 서류전형 → 온라인 인적성검사 → 1차면접 → 2차면접 → 최종 합격

8. 접수기간 : ASAP (채용시 마감)
  - 지원하시면 바로 추천드리며 채용사에서 적임자라고 판단되면 접수가 마감되므로 최대한 빨리 지원하시는게 좋습니다.


(주)에이치알글로벌네트워크 헤드헌터 정성원 전무 드림

----------------------------------------------------------------------------
 (주)에이치알글로벌네트워크 헤드헌터 정성원 전무

 ( 06129 ) 서울시 강남구 테헤란로1길 28-11, 4층 (역삼동, 조이빌딩)
 TEL : 02-6952-7084,                FAX : 02-6952-7085
 Mobile : 010-3789-3553
 E-Mail : swchung@hrgn.co.kr     hr-chung@naver.com
----------------------------------------------------------------------------
담당컨설턴트 정보
이름 정성원전무 이메일 swchung@hrgn.co.kr
전화 휴대폰 010-3789-3553
상단으로

TEL. 02-6952-7084 FAX. 02-6952-7085 서울특별시 강남구 테헤란로 1길 28-11, 4F
대표:김희대 사업자등록번호:143-87-01802  직업소개사업 신고번호:제 2022-3220250-14-5-00013 호

Copyright © hrgn.co.kr. All rights reserved.